Jeżeli skłonisz swojego potencjalnego klienta do dokładnego przejrzenia Twojej strony internetowej, szanse na to, że złoży zapytanie ofertowe znacznie wzrosną.
Każdy, kto zakłada witrynę internetową chce, żeby realizowała ona określone cele. Żeby sprzedawała produkty lub usługi, zachęcała do pozostawiania danych teleadresowych lub do kontaktu z firmą. Jednak, żeby skutecznie zrealizować którekolwiek z tych zadań, Twój serwis musi przede wszystkim pomagać klientom w znalezieniu tego, czego szukają - produktów, usług lub po prostu informacji.
Kiedy potencjalny klient odwiedza nowy dla niego serwis internetowy chce jak najszybciej zorientować się, czy znajdzie w nim interesujące go informacje. Bo jeżeli ich nie znajdzie, prawdopodobnie szybko go opuści.
A ponieważ serwisy różnią się między sobą architekturą informacji, nawigacją i wyglądem, nie zawsze jest oczywiste, gdzie tych kluczowych informacji szukać. Nie ma też sprzedawcy, którego, tak samo jak w tradycyjnym sklepie, można zapytać o poszukiwany towar. Dlatego właśnie klientom potrzebna jest pomoc.
W jaki sposób możesz pomagać klientom?
Wykorzystaj każdy nagłówek, tekst, element graficzny lub link tekstowy w serwisie do prowadzenia i informowania klientów. Tak, żeby czuli, że serwis wychodzi naprzeciw ich potrzebom, a oni są tylko o kliknięcie od tego, co chcą znaleźć.
W praktyce możesz to realizować na wiele różnych sposobów, z których kilka zamieszczam poniżej:
Zadbanie o to, żeby każdy element serwisu pomagał potencjalnym klientom w szybkim dotarciu do poszukiwanych przez nich informacji przyniesie Ci wymierne korzyści.
Po pierwsze, zaprowadzisz potencjalnego klienta tam, gdzie chce się dostać za pomocą minimalnej ilości kliknięć i bez marnowania czasu, co powinno przełożyć się na wyższą stopę zwrotu.
Po drugie, potencjalny klient łatwo dotrze tam, gdzie chciałby dotrzeć, co powinno go pozytywnie nastawić do serwisu i do promowanych w nim produktów i usług. A taki klient dużo chętniej szkorzysta z Twojej oferty.
Źródło: Joanna Nowak - copywriter, SEO copywriter http://www-copywriting.pl Joanna Nowak oferuje pisanie tekstów na strony internetowe, tekstów ofert i e-maili oraz tekstów służących pozycjonowaniu SEO copywriting. Pomaga firmom w podniesieniu skuteczności serwisów internetowych i ich pozycjonowaniu oraz osiągnięciu wysokiej stopy zwrotu z e-mail marketingu.