Shopware to rozwiązanie e-commerce, które stale zyskuje na popularności. Czy warto skorzystać z niego, aby zbudować swój sklep internetowy? W tym artykule przyjrzymy się kilku popularnym wdrożeniom, które wskazują, jak dzięki tej platformie można odnieść sukces.
Misja tego przedsiębiorstwa oparta jest o 3 następujące filary:
W pewnym momencie firma chciała postawić na e-commerce z naciskiem na zakupy cross-channel oraz doświadczenia na mobile. Niestety platforma Magento, z której korzystano, ograniczała takie plany.
Z tego powodu podjęto decyzję o migracji na Shopware. W rezultacie tworzenie landing page’y stało się znacznie wygodniejsze, gdyż wkład pracy developerów w tym procesie był już mniej potrzebny. Z kolei połączenie sklepu z systemem ERP pozwoliło na automatyzację zwrotów produktów.
Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:
Amisell to polski sklep z perfumami przeznaczonymi dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Firma większość czasu prowadziła sprzedaż jedynie stacjonarnie, po czym zdecydowała się postawić sklep internetowy na Shopware 6. Było to jednocześnie pierwsze wdrożenie e-commerce na tej platformie w naszym kraju.
Głównym powodem, dla którego zdecydowano się na Shopware, były duże możliwości w zakresie zarządzania contentem. Platforma pozwalała na łatwe publikowanie zróżnicowanych i atrakcyjnych treści nawet osobom bez zaawansowanych umiejętności technicznych.
Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:
Aston Martin to popularne przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej. Przez ponad 100 lat istnienia firma zdobyła mnóstwo lojalnych klientów, którzy z chęcią nabywają nie tylko samochody, ale także i inne produkty powiązane z marką jak koszulki, breloczki, akcesoria, upominki i wiele więcej.
Z myślą o sprzedaży właśnie tego typu produktów powstał sklep shop.astonmartin.com. Firma zdecydowała się na Shopware, gdyż zależało jej przede wszystkim na szybkim i nieskomplikowanym wsparciu technicznym oraz możliwości bezproblemowej integracji platformy z już istniejącym systemem ERP. Dla tak międzynarodowej marki duże znaczenie miała także obsługa wsparcia dla innych języków.
Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:
Folio to firma zajmująca się publikacją zróżnicowanych książek należących zarówno do literatury pięknej, jak i faktu. Pozycje to w dużej części tłumaczenia z włoskiego na języki południowo-wschodnioeuropejskie (np. Chorwacki i Serbski).
Omawiana firma zaczęła sprzedaż w Internecie już w 2002 roku, jednak sklep internetowy szybko stał się nieaktualny i z tego powodu porzucono go. Folio wróciło do e-commerce w 2019 roku. Aby nie powtórzyć poprzedniego błędu, zdecydowano się na Shopware 6.
Dzięki zastosowaniu tej platformy stworzono sklep, który dało się łatwo aktualizować – w rezultacie sprzedaż online oraz offline były sprawnie zintegrowane. Właściciele Folio zwrócili też uwagę na łatwe zarządzanie contentem, co bardzo pomagało w promowaniu zróżnicowanych publikacji.
Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:
Hughes to jeden z głównych sprzedawców sprzętu elektronicznego w Wielkiej Brytanii. Choć przedsiębiorstwo od lat radziło sobie na rynku bardzo dobrze, to jednak chciało wejść na jeszcze wyższy poziom, aby uprzedzić konkurencję.
W ofercie firmy można było znaleźć ponad 6 000 produktów z ok. 60 marek. Z tego powodu konieczne było złożone rozwiązanie, które pozwalałoby na bezproblemowe połączenie istniejących już procesów biznesowych z elastyczną sprzedażą e-commerce. W efekcie zdecydowano się na skorzystanie z Shopware Enterprise.
Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:
Jak więc widać, wiele firm z różnych branż zdecydowało się na Shopware i nie pożałowało tej decyzji. Zastanów się zatem, czy nie będzie to także platforma dla Ciebie.
Artykuł partnera.