5 przykładów popularnych sklepów Shopware

Jerzy Biernacki
30.11.2021

Shopware to rozwiązanie e-commerce, które stale zyskuje na popularności. Czy warto skorzystać z niego, aby zbudować swój sklep internetowy? W tym artykule przyjrzymy się kilku popularnym wdrożeniom, które wskazują, jak dzięki tej platformie można odnieść sukces.

1. Aarmedangels.com

Misja tego przedsiębiorstwa oparta jest o 3 następujące filary:

  • Uczciwa produkcja
  • Uczciwa płaca
  • Ekologiczne materiały

W pewnym momencie firma chciała postawić na e-commerce z naciskiem na zakupy cross-channel oraz doświadczenia na mobile. Niestety platforma Magento, z której korzystano, ograniczała takie plany.

Z tego powodu podjęto decyzję o migracji na Shopware. W rezultacie tworzenie landing page’y stało się znacznie wygodniejsze, gdyż wkład pracy developerów w tym procesie był już mniej potrzebny. Z kolei połączenie sklepu z systemem ERP pozwoliło na automatyzację zwrotów produktów.

Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:

  • Wzrost przychodu i konwersji na mobile o 10%
  • Większa szybkość czasu ładowania stron
  • Intuicyjny system sortowania produktów

2. Amisell.pl

Amisell to polski sklep z perfumami przeznaczonymi dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Firma większość czasu prowadziła sprzedaż jedynie stacjonarnie, po czym zdecydowała się postawić sklep internetowy na Shopware 6. Było to jednocześnie pierwsze wdrożenie e-commerce na tej platformie w naszym kraju.

Głównym powodem, dla którego zdecydowano się na Shopware, były duże możliwości w zakresie zarządzania contentem. Platforma pozwalała na łatwe publikowanie zróżnicowanych i atrakcyjnych treści nawet osobom bez zaawansowanych umiejętności technicznych.

Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:

  • Zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego do 300 złotych
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki
  • Uproszczenie procesu zarządzania różnymi aspektami sprzedaży jak np. aktualizacje katalogów produktowych

3. Shop.astonmartin.com

Aston Martin to popularne przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej. Przez ponad 100 lat istnienia firma zdobyła mnóstwo lojalnych klientów, którzy z chęcią nabywają nie tylko samochody, ale także i inne produkty powiązane z marką jak koszulki, breloczki, akcesoria, upominki i wiele więcej.

Z myślą o sprzedaży właśnie tego typu produktów powstał sklep shop.astonmartin.com. Firma zdecydowała się na Shopware, gdyż zależało jej przede wszystkim na szybkim i nieskomplikowanym wsparciu technicznym oraz możliwości bezproblemowej integracji platformy z już istniejącym systemem ERP. Dla tak międzynarodowej marki duże znaczenie miała także obsługa wsparcia dla innych języków.

Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:

  • Obsługa sprzedaży B2C i B2B
  • Ogólnoświatowa sprzedaż za pośrednictwem 3 pomniejszych sklepów
  • Możliwość personalizacji produktów dzięki wtyczce Custom Products

4. Folioverlag.com

Folio to firma zajmująca się publikacją zróżnicowanych książek należących zarówno do literatury pięknej, jak i faktu. Pozycje to w dużej części tłumaczenia z włoskiego na języki południowo-wschodnioeuropejskie (np. Chorwacki i Serbski).

Omawiana firma zaczęła sprzedaż w Internecie już w 2002 roku, jednak sklep internetowy szybko stał się nieaktualny i z tego powodu porzucono go. Folio wróciło do e-commerce w 2019 roku. Aby nie powtórzyć poprzedniego błędu, zdecydowano się na Shopware 6.

Dzięki zastosowaniu tej platformy stworzono sklep, który dało się łatwo aktualizować – w rezultacie sprzedaż online oraz offline były sprawnie zintegrowane. Właściciele Folio zwrócili też uwagę na łatwe zarządzanie contentem, co bardzo pomagało w promowaniu zróżnicowanych publikacji.

Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:

  • Międzynarodowa dystrybucja książek w Austrii, Szwajcarii i Włoszech
  • Integracja interfejsu z narzędziami do obsługi płatności i wysyłek (LKG Telecash Gateway) oraz importowania danych (VLB tix)
  • Książki są dostępne online bezpośrednio od wydawnictwa

5. Hughes.co.uk

Hughes to jeden z głównych sprzedawców sprzętu elektronicznego w Wielkiej Brytanii. Choć przedsiębiorstwo od lat radziło sobie na rynku bardzo dobrze, to jednak chciało wejść na jeszcze wyższy poziom, aby uprzedzić konkurencję.

W ofercie firmy można było znaleźć ponad 6 000 produktów z ok. 60 marek. Z tego powodu konieczne było złożone rozwiązanie, które pozwalałoby na bezproblemowe połączenie istniejących już procesów biznesowych z elastyczną sprzedażą e-commerce. W efekcie zdecydowano się na skorzystanie z Shopware Enterprise.

Dzięki Shopware e-commerce osiągnięto następujące rezultaty:

  • Integracja z Barclays Partner Finance oraz ponad 15 partnerami afiliacyjnymi
  • Zwiększenie przychodu na urządzeniach mobilnych aż o 5 razy
  • Połączenie w czasie rzeczywistym z wykorzystywanym systemem ERP

Shopware e-commerce – podsumowanie

Jak więc widać, wiele firm z różnych branż zdecydowało się na Shopware i nie pożałowało tej decyzji. Zastanów się zatem, czy nie będzie to także platforma dla Ciebie.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie