Dobre praktyki projektowania e-sklepu

Piotr Kowalczyk
12.06.2019

Zaprojektowanie funkcjonalnej, czytelnej, a przy tym miłej dla oka strony internetowej to cel wszystkich właścicielu sklepów internetowych. Miarą dobrze wykonanego zadania jest zadowalająco wysoki poziom sprzedaży i satysfakcjonująca, stale rosnąca liczba lojalnych klientów. Spełnienie e-biznesowych ambicji przynieść nam może gotowe, bądź dedykowane rozwiązanie, które uwzględnia podstawowe zasady dobrych praktyk projektowych.

Frontem do klienta

Prosta elegancja – te dwa słowa powinni wziąć sobie do serca projektanci e-sklepów, a także właściciele zamawiający produkt z określoną wizją wyglądu. Nie ma większej „zbrodni” graficznej niż krzycząca kolorem i nadmiarową ilością komunikatów strona. Nic tak nie męczy wzroku jak migoczące ikony i szybko zmieniające się hasła. Kto by to spamiętał? Lepiej więc opuścić taką stronę i puścić w niepamięć jej odwiedziny. Minimalizm i maksymalne uproszczenie nigdy nie wychodzą z mody, również jeśli chodzi o projektowanie sklepu internetowego. A jeśli dołożymy do tego dobór kolorów dopasowany do charakteru działalności, to mamy harmonijny i spójny komunikat (np. odcienie brązu dla biznesu kawowego). Pamiętaj: intuicyjny, ale i elegancki interfejs, to dobre pierwsze wrażenie, które może skutkować dalszą aktywnością odwiedzających stronę. Również jasna ścieżka zakupowa, gdzie nie trzeba szukać informacji o płatności, czy sposobach dostawy, okazuje się niezbędna.

(Nie)szablonowo

Zdecydowanym na samodzielne projektowanie, poleca się skorzystanie z gotowych szablonów stron. Czasem nie warto silić się na własne projekty, szczególnie, jeśli nie posiadamy odpowiednich umiejętności, nasze wyczucie trendów jest średnie, a metody doboru funkcjonalności marne. Darmowe propozycje z pewnością nie będą dziełem przypadku, nie bez powodu też zastosowane zostały często stonowane, uspokajające barwy, a oferowany układ zdjęć i treści ma swoje logiczne uzasadnienie. Proponowane modele może i powtarzalne u innych (jedyne ryzyko), są jednak sprawdzone i na tyle uniwersalne, by zadowolić większość odbiorców. Czasem nie trzeba wyważać otwartych drzwi, zwłaszcza, gdy energia przyda się na inne działania promocyjne e-sklepu.

Niezłe zaplecze

Dla szukających unikalności własnej marki poleca się kontakt z profesjonalistami w dziedzinie projektowania, którzy doradzą i zmaterializują nasze wizje w zadowalający nas i klienta sposób. Dla tych, dla których liczy się wygoda użytkowników, tworzy się ładującą się błyskawicznie stronę, którą bez problemu można obejrzeć na urządzeniach mobilnych. Wyznacznikiem profesjonalnie wykonanego e-sklepu jest przede wszystkim funkcjonalny układ pierwszej strony z, czytelnie usytuowanym logo, dobrze widocznym koszykiem, czy nie budzącym wątpliwości kanałem kontaktu. Fachowość projektanta poznamy także po przemyślanym doborze zdjęć, często uzupełnionymi wideo, a zawsze obudowane niemęczącą treścią, która zupełnie przy okazji mobilizuje do zakupu.

Jak poznam czy mój sklep został dobrze zaprojektowany? Tego pytania nie zdążą sobie zadać ci właściciele e-biznesu, którzy właśnie zaczynają liczyć zyski, a termin tzw. porzuconych koszyków znają tylko z opowieści konkurencji.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie