Utrzymanie czystej posadzki w sklepach oraz supermarketach jest niezwykle trudne, przede wszystkim ze względu na duże natężenie ruchu oraz specyfikę danych obiektów. W supermarketach codziennie przewijają się setki i tysiące osób, wnosząc piasek, błoto i inne zanieczyszczenia. Oprócz tego często upuszczanych jest wiele produktów, pojawiają się rozlane płyny (napoje, środki chemiczne itp.). Jednak posadzka w takim obiekcie musi spełniać zasady bezpieczeństwa, dlatego też musi być codziennie, czasem kilka razy dziennie czyszczona. Z pomocą przychodzą maszyny szorująco-zbierające, które dokładnie umyją posadzkę na mokro w stosunkowo szybkim czasie.
Zdecydowanie jedną z największych zalet zakupu maszyny do mycia podłogi w sklepie jest tempo i krótszy czas mycia podłogi. Umycie posadzki jest przynajmniej 3 razy szybsze niż podczas zastosowania konwencjonalnych rozwiązań, jak mycie podłogi tradycyjnym mopem.
Co więcej, urządzenie do czyszczenia podłóg, a w tym przypadku –maszyna szorująco-zbierająca, jak sama nazwa wskazuje, myje podłogę przy użyciu roztworu wody i środka czyszczącego, a następnie zbiera brudy roztwór i osusza posadzkę. Jest to nie tylko wygodne dla personelu sprzątającego (klienci nie chodzą po mokrej podłodze, pozostawiając na niej ślady), ale także ze względów bezpieczeństwa. Mokra podłoga stanowi niestety zagrożenie dla klientów oraz dla pracowników, powstaje ryzyko poślizgnięcia się.
Kolejną kwestią jest ekonomiczność. Automat szorująco-zbierający zużywa mniej wody oraz mniej detergentu, posadzka jest myta z większą wydajnością oraz dokładnością. Poza tym oszczędzane są siły pracowników, którzy do tej pory spędzali nawet kilka godzin dziennie na mycie podłogi tradycyjnym sposobem. Maszynowe mycie posadzki w sklepie może wydawać się drogim zabiegiem, jednak jest to tylko początkowe wrażenie. Dlaczego? Oczywiście, maszyny szorująco-zbierające są dla przedsiębiorców sporą inwestycją, ich ceny zamykają się w granicach od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych (w przypadku samojezdnych automatów myjących). Jednak to, o czym często się zapomina to wydajność takiego rozwiązania oraz długoletniość działania maszyn.
Maszyny zakupione od dystrybutorów profesjonalnych, sprawdzonych marek są w stanie, bez większych komplikacji, regularnie czyści podłogę przez 10 lat.
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, maszyna czyszcząca podłogi w sklepie lub w większym supermarkecie powinna myć oraz osuszać podłogę, a więc powinien to być model szorująco-zbierający (inaczej czyszcząco-zbierający).
Taką maszyną możemy myć podłogi odporne na ścieranie i szorowanie. Większość posadzek sklepowych to posadzki wysokoodporne na ścieranie oraz wodoodporne.
Ze względu na specyfikę obiektów handlowych, zaleca się wykorzystanie bateryjnej maszyny czyszczącej, dzięki czemu operator może swobodnie manewrować maszyną oraz dojechać w każde miejsce, a klienci i pracownicy nie są narażeni na potknięcie się spowodowane wystającym kablem zasilającym.
Poniżej przedstawiamy 3 podstawowe modele wykorzystywane do mycia podłóg w sklepach. Maszyny różnią się od siebie przede wszystkim wielkością oraz wydajnością i szerokością pracy. Są to parametry, które należy wziąć pod uwagę podczas wybierania modelu.
WAŻNE!
Warto pamiętać o tym, że maszyny zasilane bateryjnie są bardzo ciężkie (ze względu na baterie), jeśli więc chcemy myć podłogę jedną maszyną na kilku piętrach, obiekt musi być wyposażony w windę. Przeniesienie maszyny na inne piętro jest niestety niemożliwe.
Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze zakup maszyny czyszczącej u dystrybutora z doświadczeniem. Mamy wtedy pewność, że maszyna zostanie odpowiednio dostarczona, możemy również liczyć na przeprowadzenie szkolenia oraz na opiekę posprzedażową.
Powyższe modele maszyn są dostępne w sklepie internetowym sklep.cleanway.pl o 20% taniej. Warto skorzystać z okazji szczególnie że dystrybutor oferuje również serwis maszyn oraz profesjonalne doradztwo.
Artykuł partnera.