Jak stworzyć opisy produktów do sklepu internetowego?

Jerzy Biernacki
26.01.2018

Eleganckie wystawy sklepowe w dużych centrach handlowych mają na celu przyciągnięcie uwagi kupujących. W przypadku sklepów internetowych sprawa ma się podobnie. Rolę wystawy sklepowej pełni tutaj jednak nie wystawa, a dobrze zaprojektowana karta produktu. Często to właśnie na podstawie tego elementu konsument podejmuje decyzje o zakupie towaru. Jednym z najbardziej kluczowych elementów każdej karty produktu jest opis.

Sklepy na Magneto – co powinien zawierać dobry opis produktu?

Projektując karty produktów w witrynie sklepu internetowego należy zdać sobie sprawę, że zakupy w Internecie obarczone są nieco większym ryzykiem niż w sklepie stacjonarnym. Konsument nie ma możliwości fizycznego dotknięcia produktu. Niemożliwa jest również przymiarka. Aby zakup nie okazał się nietrafiony, kupujący próbuje dowiedzieć się jak najwięcej na temat produktu, który go aktualnie interesuje. Zatem dobrze napisany opis produktów powinien zawierać jak najwięcej informacji na temat parametrów technicznych oraz właściwości oferowanego towaru.

Podczas tworzenia dobrych opisów produktów niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych, komercyjnych serwisów. Dlaczego? Jeżeli algorytmy formy Google wykryją w witrynie sklepu treści powielana z innych serwisów internetowych, to natychmiast obniżą jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Sklep internetowy może w ten sposób stać się zupełnie niewidoczny dla użytkowników wyszukiwarki

Sklepy na Magneto – podział na opis główny oraz rozbudowany

Projektując opis produktu, powinno się go podzielić na dwie części. Pierwsza z nich, opis główny, powinien być stosunkowo krótki, i zawierać jedynie podstawowe informacje na temat produktu. W przypadku opisu głównego bardzo ważne jest również zastosowanie odpowiednich fraz, aby zwiększyć pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Opis rozbudowany powinien rozwiewać wszelkie wątpliwości klienta, dotyczące przeznaczenia produktu, sposobu użycia itd.

W przypadku długiego opisu warto również zastosować tak zwany język korzyści. Oznacza to, że mimochodem powinno się informować klienta o korzyściach, które płyną z użytkowania konkretnego produktu. Znakomitym pomysłem jest rozszerzenie treści opisu długiego poprzez dodanie dodatkowych zdjęć lub filmów wideo, które prezentują oferowany produkt w różnych sytuacjach.

Przejrzystość a sklepy na Magneto. Jak przedstawić parametry techniczne?

Podczas tworzenia opisu produktu problematyczne okazuje się często zawarcie w nim parametrów technicznych oferowanego produktu. Taka sytuacja ma miejsce zwłaszcza w przypadku towaru, który posiada wiele cech, a każda z nich musi znaleźć się w opisie, ponieważ jest istotna. Najlepszym sposobem na przedstawienie wielu parametrów technicznych, dotyczących jednego produktu, jest skonstruowanie przejrzystej tabeli.

Takie rozwiązanie jest również praktyczne, jeśli w przyszłości w witrynie sklepu na platformie Magento pojawić ma się system porównywania dwóch lub więcej produktów. Wypunktowanie poszczególnych parametrów technicznych produktu to również znakomity sposób na zapoznanie konsumenta z produktem. To rozwiązanie sprawdza się jednak tylko w przypadku kilku parametrów, które należy przybliżyć zainteresowanej towarem osobie.

Sklepy na Magneto – podział opisu na poszczególne sekcje kluczem do sukcesu

Przeciętny użytkownik Internetu jest niecierpliwy, więc opisy długie oraz rozbudowane mogą go zwyczajnie odstraszyć. Dlatego pisząc opisy w witrynie sklepu Internetowego warto zwracać szczególną uwagę na podział treści. Poszczególne partie tekstu warto odseparować od siebie. Dlaczego? W ten sposób możliwe jest przedstawienie tych samych treści, dotyczących produktu, jednak w formie, która nie będzie odstraszała potencjalnego klienta.

Dobrym pomysłem okaże się więc oddzielenie podstawowych informacji na temat produktu od szczegółowych parametrów technicznych itp. Niektóre sklepy internetowe każdą z sekcji opisu oferowanego towaru umieszczają w oddzielnej zakładce. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne zarówno dla kupującego w sklepie, jak i osoby, która zarządza witryną sklepu.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie