Każdy mailing – tak jak wypracowanie w szkole średniej – musi się składać z określonych części. Jedną z nich jest stopka. Czy wiesz jak wygląda idealna stopka mailingu?
Wydawałoby się, że stopka w mailingu to tylko stopka. Niezbyt ważna część, do której i tak nikt nie zagląda, bo przecież wszystkie ważne rzeczy umieściliśmy w treści.
Jeśli powyższe słowa kołatały się w Twojej głowie, to czym prędzej czytaj dalej! Stopka mailingu to AŻ stopka. To elektroniczny podpis Twojej firmy, jej wizytówka i podstawa wizerunku. Pozwala na nawiązanie relacji, pokazuje otwartość na komunikację.
Ale żeby tego wszystkiego dokonać… stopka musi być odpowiednio skonstruowana.
Stopka zawsze znajduje się na samym końcu maila, dlatego jest najlepszym miejscem na zawarcie danych kontaktowych nadawcy. Możesz tutaj zamieścić wszystkie najważniejsze informacje o firmie, tak by odbiorca łatwo je odnalazł w razie potrzeby.
Pamiętaj też, że spółki handlowe są zobowiązane prawnie, aby w stopce zamieścić konkretne informacje: nazwę firmy spółki, jej siedzibę i adres, NIP, oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru, wysokość kapitału zakładowego.
Najważniejsze treści powinny oczywiście znaleźć się w mailingu, a nie w samej stopce. Tutaj zachowujemy zwięzłą formę przekazu – kilka wersów naprawdę wystarczy. W tym przypadku nieważne jest co napiszemy, a jak.
Przede wszystkim pamiętaj, że stopka to wizytówka, musi więc być spójna z obranym layoutem firmy: kolorystyką, krojem fontów. Wszystkie informacje powinny być czytelne i… aktualne. Naprawdę – niekiedy przedsiębiorcy przykładają tak małą uwagę do stopki, że przesyłają mailingi ze starymi numerami telefonów! Ty nie pozwól sobie na taką wpadkę.
Dane kontaktowe w dzisiejszych czasach nie powinny ograniczać się do adresu firmy. W stopce możesz zamieścić więc odnośniki do kanałów w social media. Stopka jest też świetnym miejscem na przechwałki, na które nie ma miejsca w mailingu. To tutaj możesz wstawić grafikę i krótki tekst o ostatnio zdobytej nagrodzie czy certyfikacie, zaprosić na organizowaną przez siebie konferencję czy szkolenie.
Wykorzystaj potencjał stopki, pamiętając jednak o tym… żeby nie przesadzić!
Artykuł partnera.