Stopka mailingu - co powinna zawierać?

Maciej Piwowski
30.11.2017

Każdy mailing – tak jak wypracowanie w szkole średniej – musi się składać z określonych części. Jedną z nich jest stopka. Czy wiesz jak wygląda idealna stopka mailingu?

Dlaczego stopka w mailingu lub newsletterze jest tak ważna?

Wydawałoby się, że stopka w mailingu to tylko stopka. Niezbyt ważna część, do której i tak nikt nie zagląda, bo przecież wszystkie ważne rzeczy umieściliśmy w treści.

Jeśli powyższe słowa kołatały się w Twojej głowie, to czym prędzej czytaj dalej! Stopka mailingu to AŻ stopka. To elektroniczny podpis Twojej firmy, jej wizytówka i podstawa wizerunku. Pozwala na nawiązanie relacji, pokazuje otwartość na komunikację.

Ale żeby tego wszystkiego dokonać… stopka musi być odpowiednio skonstruowana.

Stopka – elementy niezbędne i konieczne

Stopka zawsze znajduje się na samym końcu maila, dlatego jest najlepszym miejscem na zawarcie danych kontaktowych nadawcy. Możesz tutaj zamieścić wszystkie najważniejsze informacje o firmie, tak by odbiorca łatwo je odnalazł w razie potrzeby.

Pamiętaj też, że spółki handlowe są zobowiązane prawnie, aby w stopce zamieścić konkretne informacje: nazwę firmy spółki, jej siedzibę i adres, NIP, oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru, wysokość kapitału zakładowego.

Jak powinna wyglądać stopka mailingu?

Najważniejsze treści powinny oczywiście znaleźć się w mailingu, a nie w samej stopce. Tutaj zachowujemy zwięzłą formę przekazu – kilka wersów naprawdę wystarczy. W tym przypadku nieważne jest co napiszemy, a jak.

Przede wszystkim pamiętaj, że stopka to wizytówka, musi więc być spójna z obranym layoutem firmy: kolorystyką, krojem fontów. Wszystkie informacje powinny być czytelne i… aktualne. Naprawdę – niekiedy przedsiębiorcy przykładają tak małą uwagę do stopki, że przesyłają mailingi ze starymi numerami telefonów! Ty nie pozwól sobie na taką wpadkę.

Dane kontaktowe w dzisiejszych czasach nie powinny ograniczać się do adresu firmy. W stopce możesz zamieścić więc odnośniki do kanałów w social media. Stopka jest też świetnym miejscem na przechwałki, na które nie ma miejsca w mailingu. To tutaj możesz wstawić grafikę i krótki tekst o ostatnio zdobytej nagrodzie czy certyfikacie, zaprosić na organizowaną przez siebie konferencję czy szkolenie.

Wykorzystaj potencjał stopki, pamiętając jednak o tym… żeby nie przesadzić!

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie