W nowym zakładzie produkcyjnym w Grünheide, na południe od Berlina, Tesla otwiera kolejną fabrykę, w której będą powstawać samochody elektryczne przyszłości. Obok głównego zakładu w Kalifornii i zakładu produkcyjnego w Chinach, Grünheide jest kolejnym ważnym elementem planów ekspansji. Niemcy nie są jednak jedyną lokalizacją w Europie; pojazdy są już od sześciu lat produkowane w Tilburgu w Holandii. Zwłaszcza większe modele są tam przystosowywane do rynku europejskiego.
Gigafabryka ma zostać otwarta już w tym roku, ale nie prowadzi jeszcze produkcji. Budowa została po raz pierwszy ogłoszona w listopadzie 2019 roku i pomimo braku pozwoleń, postępy były szybkie. Dlatego do Gigafactory Brandenburg poszukiwanych jest obecnie wielu pracowników. Ci, którzy aplikują teraz, mają duże szanse na zatrudnienie w najbliższych tygodniach i miesiącach.
Pierwsze Tesle mają wyjechać z fabryki pod koniec stycznia. Pierwsze testy mają się jednak rozpocząć pod koniec roku. Powodem niewielkiego opóźnienia są zmiany w aplikacji budowlanej; Tesla chce połączyć fabrykę baterii z produkcją samochodów. Ponadto w projekcie budowlanym mają zostać uwzględnione dalsze optymalizacje.
Docelowo w Grünheide ma być produkowanych około 500 000 Tesli rocznie. Po osiągnięciu tej maksymalnej wydajności, w Gigafactory będzie pracować około 12 000 pracowników. Na dalszych etapach rozbudowy mogłoby powstać do 40 000 miejsc pracy. W momencie rozpoczęcia produkcji planowane jest jednak początkowo zatrudnienie 3 000 pracowników.
Obecnie poszukiwani są pracownicy na prawie wszystkie stanowiska: od kierownika łańcucha dostaw i inżyniera procesu po mechatronika samochodowego i programistę. Na samych portalach ogłoszeniowych znajduje się około 300 ogłoszeń o pracę, a kilkaset na stronie internetowej fabryki.
Szczególnie poszukiwani są pracownicy zmianowi. Językiem roboczym jest niemiecki, ale kierownicy i specjaliści muszą również płynnie posługiwać się językiem angielskim. Przede wszystkim ważna jest odporność i elastyczność. Ponadto wszyscy pracownicy powinni identyfikować się z wartościami firmy i oczekuje się, że nie tylko stawia się czoła wyzwaniom, ale także chce się samemu tworzyć coś nowego.
Wykwalifikowani pracownicy są obecnie rzadkością i są nadal rozpaczliwie poszukiwani. Obecnie występuje niedobór, szczególnie w produkcji ogniw akumulatorowych i w odlewnictwie. Mimo że w całej Europie trwają poszukiwania i wiele firm z branży motoryzacyjnej redukuje zatrudnienie, Tesla wciąż ma trudności ze znalezieniem wyspecjalizowanych pracowników.
Zainteresowane strony mają zatem dobrą pozycję negocjacyjną, a szczególnie osoby zmieniające zawód mają równie duże szanse. Tylko w ten sposób Tesla może zapewnić, że do rozpoczęcia produkcji będzie dostępna wystarczająca liczba pracowników. Nawet jeśli nie jesteś specjalistą, możesz się przekwalifikować i stać się częścią nowej gigafabryki.
Najniższe wynagrodzenie w fabryce wynosi około 2.700 euro brutto miesięcznie. Natomiast pracownikom o wyższych kwalifikacjach Tesla oprócz pensji wypłaca pakiety akcji Tesli, premie, 30 dni urlopu, dodatki emerytalne i bilety komunikacji miejskiej. W zależności od stanowiska, możesz spodziewać się następujących wynagrodzeń:
Średnie wynagrodzenie brutto w Niemczech w 2020 roku na stanowisku pełnoetatowym wynosiło około 3.092 euro miesięcznie. Jeśli porównać wynagrodzenia Tesli w branży z przeciętnymi zarobkami, to firma znajduje się w połowie stawki, z tendencją wzrostową.
Jeśli chcesz być częścią nowej Gigafactory, teraz jest idealny moment na złożenie aplikacji. Korzystaj z dobrego wynagrodzenia, wielu specjalnych świadczeń i aktywnie kształtuj przyszłość branży motoryzacyjnej.
Artykuł partnera.